Wat een uitkomst, het winkelpret aan huis! Voor velen een heerlijk moment om even zalig niets te doen. Tegenwoordig hoef je voor een heerlijk rondje window shopping de deur niet meer uit. Zaterdagmiddag de drukte in… nee hoor bedankt, laat dat maar over aan het gepeupel.

We gaan er eens lekker voor zitten om te genieten van al het moois wat op ons privé raam wordt geëtaleerd. Het is natuurlijk best heel leuk al dat gekoekeloer naar de mooiste producten en hebbedingen. Maarja, voor de smalle beurs eigenlijk best wel een nare martelgang… Want laten we wel wezen, of je nu wilt of niet, wie op het net zit wordt gedwongen te kijken!

Er zijn mensen die daar onvermurwbaar voor zijn. En er zijn mensen die niet kunnen stoppen met kopen. Wellicht dat het in beide gevallen niet zo leuk is. Zo af en toe eens uit de band springen mag toch heus wel...  Irritante bijkomstigheid is ongetwijfeld dat men op het net, na welke aankoop dan ook voor geen centimeter meer met rust wordt gelaten.

Bij elke handeling wordt men weer geattendeerd op dat leuke hemdje, dito rokje, enkellaarsje hier, armbandje daar… Nou daar raakt een mens weleens geïrriteerd van! Desalniettemin geen reden om de online window shop te stoppen. Het is ook zo gemakkelijk, lekker praktisch en het kan ook best wat tijd schelen…ahum…

Ja, reken daar maar niet altijd op! Het grootste punt van ergernis is de zogeheten levering. Haast iedere webshop belooft de snelste te zijn. Nu besteld, morgen in huis wat wil een mens nog meer! Het ziet er prima uit en zonder extra kosten of iets, dus bestellen maar…

De pret begint bij velen echter al om te slaan, als dat totaal niet blijkt te kloppen. Dus hopperdepop op zoek naar de klantenservice-shop. Klanten, ja dat wel heel veel zelfs, maar service…. De smoezenparade is er niets bij. Als er al wat geleverd wordt, is men vaak al zeker drie dagen onderweg. En de bezorger kennelijk ook!

Sommige mensen spelen echter graag slimmetje. Eerst even goed neuzen en kijken op het net, en dan op pad naar de fysieke winkel… Mispoes! Tegenwoordig is het product vaak niet eens meer in de winkels te krijgen. Het personeel staat er alleen nog maar om te zeggen dat het niet in het winkel assortiment zit...wat een lol.

Misschien hebben we iets over het hoofd gezien… Zou het dan nu kijken, kijken en niet eens mogen kopen zijn? Wie weet, alweer een nieuwe trend… Het zou zomaar kunnen. Want de meest simpele en basale producten zoals roomboter of iets, zijn inmiddels ook echt akelig kostbaar geworden.

Dat doet wel wat met het eens zo goede koopgedrag van de consument, maar ook met de winkels. De omvangrijke omval van mooie ketens is toch wel iets waar politiek Nederland zich eens om moest schamen! 

Sinds de Balkenende norm is Nederland gewoon de financiële weg kwijt, en wordt er stug doorgemarcheerd langs dezelfde lijn. Binnenkort echter weer het grote hoogtepunt van arm NL, de verkiezingen. Wat zal er nu weer worden voorgeschoteld. Wellicht nog een rondje valse beloften van de zaak…

Online stemmen past eigenlijk wel helemaal in de tijd van nu. Als we toch allen graag window shoppen kan ook de stem wel langs dat raam, nietwaar? Een goede en gedegen klantenservice zul je er mogelijk niet treffen.  Maar omruilen, hertellen en opnieuw bestellen kan echter altijd!

Tips; ook een gerenommeerd bedrijf kan zich online misdragen, wees dus gewaarschuwd  - betaal de online aankoop achteraf als het kan - haal je product af bij een servicepoint (kun je net zo goed naar de winkel, scheelt weer een keten!)